Jumat, 23 Oktober 2009

khotbah-kotbah natal

Nunga Tubu Ibana tu hita saluhutna.

Natal ima halalas ni roha ni saluhut bangso, na marlapatan ma i tu saluhut lapisan manang kelas masyarakat..tarida do natal ndada holan di nikmati kaum atas ( di pungka tolu halak parroha sian purba ) nampuna marragam arta dohot hamoraon alai dohot do nang tu angka kelas bawah ( na pinatudu ni angka parmahan ).angka na umpogos, angka golongan ekonomi lemah, na jot jot tardok : kaum : ter “ ( terbelakang, terisolasi , terpinggirkan, terabaikan, dohot angka na asing. Mansai balga do pasupasu ni Debata tu ganup jolma marhite hite Natal, Natal 2000 taon na salpu manghorhon las ni roha, di puji nasida dohot di muliahon ma Debata di siala na binege nasida, na binereng nasida jala saluhutna hombar tu angka naung ditonahon tu nasida..Panindangionta taringot tu Natal, ima sada sikap na ingkon patar tu adopan ni saluhut asa tolapsa marbagi angka holong ni Roha.. Panindangionta dung pajumpang dohot jesus jala hatutubuNa i mansai manontuhon halalas ni roha na godang tu saluhut bangso, panindangion molo dipatupa dibagasan haburjuon jala parsitutuon,gabe manghorhon ganup na umbegesa longang, tarhatongtong, jala laos mamuji muji Tuhan.,Panindangion on boi tapatupa ala naung tahilala pajumpang hita dohot ibana. Parjumpangan on manghorhon las niroha, ndada ganggu ni roha.alai na gabe pergumulan nta bersama, ima komesial natal. Angka asesoris, manghorhon hakekat kesederhanaan Natal. Torop do gabe belanja marlobi-lobi, gabe mago ma panghusor husoron di roha, alai tarida do si Maria, ibana manimpan sude na masa di ngolu na, jala dipahusor husor. Di tingki on, ringkot do perenungan sisongo ni, asa sasintongna kondisi hapogoson ido gabe sada hal na penting laho ta bereng solusi na. Asa Natal ima sada perenungan na paingothon hita, taringot angka na pogos di pardagingon, ala ni i, marhite natal ta sadari on, ta ingot ma angka donganta na pogos. Marhite marningot hamoraon ni Debata, ingkon olo do hita rade marbagi holong ni roha tu angka dongan na hurang maruntung, na gale, na pogos jala so mardiha diha. Amen.


Dia telah lahir untuk kita semua

Natal adalah kesukaan besar untuk seluruh bangsa, berarti untuk seluruh lapisan atau kelas masyarakat. Peristiwa Natal bukan saj berkat bagi kelas atas ( yang diawali oleh orang-orang Majus dari Timur ) tetapi juga berkat bagi kelas bawah ( yang di awali oleh para gembala dalam nats renungan ini ). Masyarakat miskin, golongan ekonomi lemah, atau apa yang bisa kita sebut kaum : ter “ ( terbelakang, terisolasi , terpinggirkan, terabaikan, dll ) diberi kejutan Natal melalui kehadiran Allah secara langsung melaluli malaikatNya. Natal pertama sekitar 2000 tahun silam, membuat mereka dipenuhi sukacita. Mereka memuji dan mmeulikan Allah, karena “ segala sesuatu yang mereka dengar dan mereka lihat, semunya sesuai dengan apa yang telah dikatakan kepada mereka. Kesaksian kita tentang Natal adalah salah satu sikap yang haurs di munculkan kepermukaan untuk dapat berbagi kasih Natal. Kesaksian kita sesudah berjumpa dengan Yesus dengan kelahiranNya itulah yang sangat menentukan kesukaan besar untuk seluruh bangsa. Kesaksian kita, jika dilakukan dengan baik dan dengan sungguh-sungguh akan membuat semua orang yang mendengarnya heran, takjub, terkesima, dan memuji Tuhan. Kesaksian sedemikian bisa kita wujudkan karena kita sungguh-sungguh pula sudah bertemu denganNya. Pelawatan dan perjumpaan ini tidak melahirkan kematian dan rasa takut lagi melainkan sukcita , keberanian dan keselamatan. Komersial Natal yang kini menggantikan hakikat kesederhaaan Natal yan pertama itu dengan hiruk pikik berbelanja dan keriuhan dan acara Natal di mana-mana sudah sepatutnya kita renungkan secara mendalam. Maria justru menyimpan segala perkara itu dalam hatinya dan merenungkannya. Masalah hati dan perenungan semacam inilah yang sangat kita perlukan di tenga-tengah kesibukan kita menghadiri dan manghadirkan berbagai acara Natal dewasa ini. Menjadi gerja dari orang miskin adalah suatu tantangan mendesak bagi gereja-gereja kita yang hadir di bumi Nusantara yang kita kenal dengan konteks kemiskinannnya. Oleh karena itu dengan pesan Natal kali ini marilah kita mengingat kekayaan Yesus yang mau berbagi kasih kepada yang lemah, hina, miskin dan papa, dan demikanlah kiranya dengan kita sekalian, amin.

Nunga ro HatiuronMi

Halak na manjalo hatiuron i, marhuaso gabe angka anak ni Debata.alai ndada huaso na di bagasan ke tamakan manang halanggusan huaso na nidok na dison, ndada wewenang laho pasauthon angka na nihirim, alai angka anak na dibagasan na tiur, ima gabe anak ni Debata.tetapi orang-orang yang menerima terang itu akan berkuasa sebagai anak-anak Allah. Songon dia do ngolu ni anak ni Debata? Tontu sahali pangantusionta ndang boi malua sian na nidok ni Jesus di jamita di dolok. Paboa : Anak ni Debata ima ganup jolma siboan dame. ( Mat 5 : 9 )hadameon, ndada holan ditonga-tonga ni angka jolma alai lumobi sian i, ima pardamean ni Debata dohot jolma manisia. Si boan dame manang juru damai ( rekonsiliator ) ima jesus Kristus. Ai halak na mangihuthon Jesus, sasintongna olo mardame dohot Debata asa parsaoranna dohot Debata tongtong boi dibagasan hubungan na terjaga. Ndada holan sekedar hubungan biasa, , alai lobi tupemahaman paboa Jesus marsuru saluhut angka siseanNa asa borhat.( Mat 28 : 19 ), tu saluhut bangso, lumobi tu saluhut angka na marhosa, ( Mark 16 : 15 ). Tontu sahali saluhut na on, boi mardalan dohot denggan molo saluhut angka anak ni debata tutu situtu patupahon panjouon naung sahat ima : gabe sira dohot panondang di portibi on. ( Mat 5 : 13 – 14 ). Gabe daging ma hata i, jala ndada longang rohanta hatiha nungga gabe marurat hata i, di bagasan roha ni na umbegesa.Ima hatiha ndada be holan di bege marhite sipareon, alai ingkon taingot asa unang lupa hita di ulaon na badia i, ai disi do perayaan mangan hata ni Debatadi si na porsea mangan dohot minum daging nang mudar ni Kristus, ima hata naung gabe daging,marhite ulaon na Badia naeng ma daging dohot mudar ni Kristus marsada manang marsaor dohot daging jala mudar ni na porsea jala diujungna nasida ndada holan nampuna hatiuron alai gabe bagian ni na tiur i sandiri. Amen.



TerangMu telah datang

Orang yang menerima terang itu akan berkuasa sebagai anak-anak Allah, dalam hal ini kuasa bukanlah untuk menguasai sebagimana manusia menguasai segala sesuatu berdasarkan ketamakan dan kerakusan. Kekuasaan disini bukanlah wewenang untuk mengeksploitasi segala apa yang diinginkan, akan tetapi orang-orang yang menerima terang itu akan berkuasa sebagai anak-anak Allah. Bagaimanakah hidup seorang anak Allah ? Tentu saja pemahaman kita tidak akan terlepas dari apa yang dikatakan Yesus dalam kotbah di bukit, bahwa anak Allah adalah setiap orang yang membawa damai ( Mat 5 : 9 ) Perdamaian bukan saja antara sesama manusia tetapi lebih dari itu pulihnya kembali persekutuan manusia dengna Allah. Juru damai ( rekonsiliator ) yang pertama dan utama ialah Yesus sendiri. Tetapi orang yang mengikut yesus mestinya mau berdami dengan Allah agar persekutuannya dengan Allah dapat berlangksung kembali dengan akrab sehingga manusia sebagai anak-anak Allah bukan saja sebagai status formal dan bukan pula sebagai gejala biologis sebagaimanan pemahaman melalui Yesus mengutus anak-anakNya untuk memberitakan injil ke semua bangsa ( Mat 28 : 19 ), ke seluruh dunia bahkan kepada segala makhluk ( Mark 16 : 15 0. Tentu saja tugas panggilan ini akan terlaksana dengan baik jik anak-anak Allah benar-benar melakukan tugasnya dengan nyata yakni sebagai garam dan terang dunia ( Mat 5 : 13 – 14 ). Firman telah menjadi daging, dan tidak mengherankan bahwa sebenarnya firman Tuhan juga dapat mendarahdaging bagi setiap orang yang menerimanya. Dimana Firman Tuhan bukan saja dikonsumsi melalui pendengaran tetapi jangan lupa bahwa pada saat berlangsungnya perjamuan Kudus, disanan ada acara makan firman Tuhan. Disana orang-orang percaya akan memakan daging dan meminum darah Yesus yakni Firman yang telah menjadi daging. Melalui Perjamuan Kudus hendaknya daging dan darah Kristu akan menyatu dengan daging dan darah setiap orang yang percaya dan pada akhirnya mereka bukan saja m emiliki terang melainkan menjadi bagian dari terang itu sendiri, amin.

Nunga huida hatiuron i.

Molo taida sepintas, ndang adong na istimewa sian si Simeon. Nunga tung mansai tumua umur ni si Simeon, pola 100 taon lobi umur na. sasintongna holan jolma biasa do ibana, jolma awam, alai Simeon ima gombaran ni halak na porsea. Halak Kristen na tutu I, ingkon marnampunahon karakter manang cirri cirri hadaulaton songon si simeonhalak na sintong. Alai ndada tanpa dosa dohot hasalaan..hita saluhutna na di pasintong Debata do, ndada adong na sintongalai na di palua do hita sian angka dosanta.jala dung di pasintong, ndada marlapatan pardalanan haporseaon ta nunga simpul manang marujungalai justru, langkah awal dope I, ai hamubaon ni roha molo so parsidohot ngolu na rade manjalo panuturion ni hata ni Debata, marisuang do I saluhut na na um ringkot ima nampuna hubungan na mansai solhot dohot Debata.ima marhite hata ni Debata dohot Tondi Porbadia. Simeon manjalo janji na pinasahat ni Debata gabe pangapulion tu halan Israel. Ima paboa : na so mate ibana andorang so jumping dohot mesias i.on ma janji na mansai luar biasa, Detik-detik hatiha Simeon mangompa JESUS ima tingki na mansai dipaima imahon ibana.,nuaeng sungkun sungkun, tubu do sihol ni roha na songon si simeon di ngolunta ulaning? Menyambut Jesus sada na mansai ringkot do di ngolunta. Di ujung na dapot ni ibana do na hinirim na, ima janji ni debata, ala ni I do did ok ibana : biarlah hambaMu ini pergi dengan damai sejahtera,dung di ompa ibana Jesus na marumur 8 ari hatiha i. dung I mansai porsea do si Simeon paboa : ngolu na pasti dibagasan dame na manongtong. Asa raphon Jesus adong do kepastian jaminan masa depan di hita.ndang jadi hita mabiar, manang aha pen a masa laho mangganggu haporseaonta. Asal ma mangolu hita dibagasan haporseaon na manongtong jala mian rap dohor Tondi Porbadia. Sada na um ringkot ima : dung pajumpang si Simeon dohot Mesias ibana yakin ngoluna dibagasan hasintongan jala hatiuron. Amen.





Mataku telah melihat terang
Sepintas, tidak ada yang istimewa dari sosok Simeon yang usianya sudah sangat tua, kira-kira seratus tahun lebih usianya. Dia hanyalah orang biasa, orang kebanyakan. Simeon ini adalah gambaran orang beriman. .Orang Kristen yang sejati itu perlu memiliki karakter yang benar dan saleh seperti Simeon. Benar itu bukan berarti tanpa dosa. Kita menjadi benar, karena dibenarkan oleh Yesus yang menebus kita dan menghapus segala dosa kita. Setelah kita dibenarkan, bukan berarti perjalanan iman kita sudah selesai. Itu justru baru langkah awal. Pertobatan yang tidak diikuti dengan hidup di dalam tuntunan Firman Tuhan dan Roh kudus adalah sia sia. Memiliki hubungan yang erat dengan Tuhan, yaitu selalu dituntun Firman dan Roh kudus. Simeon menerima janji yang memberikan penghiburan bagi Israel, bahwa dia tidak akan mati sebelum melihat Mesias. Janji “tidak akan mati sebelum melihat Mesias” ini adalah janji yang luar biasa indahnya. Detik-detik ketika Simeon menggendong YESUS merupakan momen yang sangat dinantikan Simeon, Apakah kerinduan Simeon ini juga menjadi kerinduan kita semua? Menyambut TUHAN YESUS itu adalah hal terpenting bagi kita. Simeon akhirnya menerima apa yang dijanjikan Allah padanya. Karena itu Simeon berkata, biarlah hambaMu ini pergi dengan damai sejahtera, setelah ia menggendong bayi Yesus yang berumur delapan hari. Waktu ia menggendong dan pribadi Yesus ini ada ditangannya, ia mulai lebih yakin akan masa depannya, yaitu akan penuh damai sejahtera. kita mempunyai keyakinan apapun kehidupan itu kalau kita masuki bersama dengan Yesus, kita tidak akan takut akan apa pun yang terjadi di dalam hidup kita. Asal kita hidup sebagai orang benar dan saleh, ada Roh Kudus ada diatasnya. Kesalehan Simeon telah teruji, ia melakukan segala hukum taurat, sehingga ia disebut orang benar. Dan satu hal yang penting adalah : Simeon setelah berjumpa dengan Mesias mempunyai suatu kepastian yang menjadikan hidupnya benar-benar sempurna. Amin.

Tidak ada komentar: