Jumat, 23 Oktober 2009

Khotbah Psalmen 133 : 1-3

Psalmen 133 : 1-3

Hita na pungu dibagasan goar ni Tuhanta....

Turpuk on ima : Ende Hananakkok Daud..Pujipujian di hasadaon dohot haholongon sama dongan.

Psalmen 133 on manggombarhon hasadaon dohot haulion ni na marhahamaranggi dibagasan Debata nang dohot sama dongan humaliang. Hasadaon na manghorhon pasupasu na suksuk. laos songon sada tona tu ganup angka na porsea asa tongtong dibagasan holong ni roha na manongtong.

Adong do pandohan ni sada buku :
“Orang yang tidak dapat hidup rukun dengan sesamanya tidak mungkin dapat rukun dengan Tuhan”.

Bila hidup kita dengan sesama dipenuhi dengan konflik maka hati kita akan penuh dengan luka dan kepahitan yang dapat menghalangi hubungan kita dengan Tuhan.

Kerukunan didok di turpuk on : “pungu sahundulan“. Na marlapatan : ndada holan sekedar rap hundul, sekedar rap pungu. Songon adong sada umpasa ni halak Batak :

Patalpak-talpak hundul, alai asing pandohan. Kerukunan akan selalu menghasilkan kebahagiaan. On ma pasu-pasu naumbalga sian Debata. Ala molo tasungkun ganup hita na pungu nuaeng di Bagas ni Debata on….pasti sude hita manghirim di kerukunan hidup dan kebahagiaan hidup. Molo tongtong do hirim do rohanta di ngolu sisongoni, naeng ma ugkap rohanta olo rade marsiajar : mangolu dibagasan haserepon ni roha jala saling menghargai dongan humaliang.

Hita na pungu dibagasan goar ni Tuhanta....

Molo tapamanat Turpuk ta dibagasan minggunta sadarion, boi do buaton ta sada thema inti ima : Hidup rukun yang diberkati...
Ada banyak diantara kita yang ingin memiliki :
• keluarga yang diberkati,
• anak-anak yang baik dan membanggakan
• pendidikan yang tinggi
• pekerjaan yang mapan
• usaha yang berjalan lancar
• dan ada banyak hal lain yang diberkati.

Na pinangido ni turpuk on, asa boi tupa angka na tahirim i ima :

• asa mangolu hita dibagasan hadameon jumolo dibagasan dirinta...dungi tu dongan humaliang.
• Ditonga-tonga ni keluarga antara ama dohot Ina ditonga tonga ni bagas ingkon dibagasan roha na marsihaholongan, adong penghargaan nang tu angka ianakkon. Sipata...mansai jarang do jumpang natuatua na pataridahon aspek penghargaan tu angka ianakkonna


Hita na pungu dibagasan goar ni Tuhanta...
Aspek penghargaan terhadap Ianakkon..on ma na jot jot terlupakan di angka torop natoras…

Di ayat 1 didok : “ I da ma, denggan nai, dohot sonang nai, molo tung pungu sahundulan angka na marhaha maranggi.

Pasu-pasu manang Berkat ndada holan berkat jasmaniah/lahiriah.tetapi juga berkat rohaniah. Sebagai warga kerajaan hidup kita akan disertai :
• Kuasa,
• Urapan ,
• Berkat dari Allah

Boi do hita marsiajar sian ngolu ni si daud. Daud ima halak na mangolu hombar tu lomo ni roha ni Debata ndada ala sahalak Raja ibana, alai ala ni haserepon ni roha jala ngolu na marpangunsandean tu Debata sambing. Laos tarida do, mangolu do si Daud dibagasan kuasa, Urapan, dan berkat Allah, ido umbahen marragam keberhasilan dohot angka kemenangan-kemenangan boi di raih ibana di ngoluna.
Taida ma muse Di ayat 2 didok do : “ songon miak na hushus di ulu, pola mabaor tu mise, tu mise ni si aron, pola mabaor sahat tu rambu ni angka ulos na”. Miak, ima pataridahon : “urapan” manag pasu-pasu.
Dibagasan Padan na robi dipatorang do : Debata mengurapi, mamasu-masu, jala menyucikan saluhut hita :
• penyucian hati,
• pikiran,
• perkataan dan perbuatan
Dungi Diayat 3 didok do : ” Songon nambur ni hermon, na mabaor tu angka dolok sion, ai disi do diparbaga jahowa, pasu-pasu, hangoluan, saat ro di salelenglelengna.
Na marlapatan ma i : Ketika hubungan kita dengan Allah , diri sendiri dan sesama menjadi pemandangan yang indah , hal ini akan membuat Allah kagum sehingga Allah akan memerintahkan berkat-berkat kehidupan yaitu berkat jasmani dan rohani selama-lamanya.
Alani i...dipangido turpuk on do hita asa tetap menjaga hubungan na denggan na dibagasan holong ni Tuhan ta…
Adong do sada puisi mandok songon on :
Jangan mencari kesalahan orang yang timpang Atau tersandung-sandung di sepanjang jalan kehidupan...
Kecuali engkau sudah mengenakan sepatu yang dipakainya, Atau menanggung beban yang dipikulnya
Mungkin ada paku dalam sepatunya yang melukai kakinya,
Meski tersembunyi dari pandanganmu, beban yang ditanggungnya, bila kaupikul di punggungmu, mungkin ‘kan membuatmu tersandung pula.
Hita na pungu dibagasan goar ni Tuhanta....
Adong do sada kebiasaan buruk ta songon jolma na gale hita.... na jot jot do hita Menilai orang lain dengan poin yang sangat rendah. Dengan mudah kita akan berkata,
• begitu saja tak bisa,
• tak becus,
• dasar o’on,
• bodoh,
• tolol
• lamban
• dan perkataan menyakitkan lainnya.
Saat melihat orang lain melakukan kesalahan, dengan mudahnya kita mengetokkan palu layaknya hakim dan menundingnya dengan sinis, tanpa kita pernah mau tahu apa alasannya atau hal-hal apa yang membuat ia melakukan hal itu.
Giliran kita mengalami apa yang ia alami. Atau merasakan apa yang ia rasa. Atau melakukan apa yang ia lakukan. Belum tentu kita bisa melakukannya dengan baik, atau jangan-jangan poin kita justru ada dibawahnya. Lihat saja para penonton bola yang bisanya cuma teriak-teriak dan memaki-maki pemain yang sedikit saja melakukan kesalahan. Sesekali turun ke lapangan dong, dan tunjukkan permainan bola Anda!, demikian saya akan menantangnya.
Tak perlu menilai orang lain, sebab kita tidak pernah tahu seperti apa kita seandainya berada di posisinya. Belajar memahami orang lain jauh lebih baik daripada kita mengecamnya. Kita bukan manusia yang anti atau tanpa kesalahan, lalu mengapa kita begitu mudah mencaci kesalahan orang?
Hita na pungu dibagasan goar ni Tuhanta....
Laho patupahon saluhut nai…di ujungna : ta ingot ma…Sikap yang paling mendasar untuk menciptakan suatu kerukunan adalah melihat kepentingan bersama lebih utama dari kepentingan pribadi, saling memahami dan menghormati antara satu dengan yang lain. Sikap ini yang perlu dimiliki setiap orang…
Tuhanta ma na margogoihon hita patupa saluhut na…
AMEN

4 komentar:

Unknown mengatakan...

lagi khotbah d mn, KK?

Unknown mengatakan...

mantap do bah pembahasan khotbah on. Tuhan memberkati.

Roy Simatupang (Armani Theo Dirgantara Morado) mengatakan...

Horas...
Selamat siang ma di ito Fera Simanjuntak.

Khotbah on luar biasa mantap, toho, pas hian, manghona tu hita sude apalagi tu ito. Mohon maaf yg sebesar-besarnya ito kalau saya salah, Dang na di marga Simanjuntak adong istilah Parhorbo jolo dohot parhorbo pudi.
Mungkin marhite Psalmen 133:1 boi pamalumphon akka haccit ni roha dohot dendam na binahenni akka ompunta si jolo jolo tubu. Mauliate

Roy Simatupang (Armani Theo Dirgantara Morado) mengatakan...

Horas...
Selamat siang ma di ito Fera Simanjuntak.

Khotbah on luar biasa mantap, toho, pas hian, manghona tu hita sude apalagi tu ito. Mohon maaf yg sebesar-besarnya ito kalau saya salah, Dang na di marga Simanjuntak adong istilah Parhorbo jolo dohot parhorbo pudi.
Mungkin marhite Psalmen 133:1 boi pamalumphon akka haccit ni roha dohot dendam na binahenni akka ompunta si jolo jolo tubu. Mauliate